divendres, 4 de febrer del 2011

Una petita i molt resumida història de Flix.

Segur que molts de vosaltres heu vist aquest escut a la sala d'espera de l'ajuntament moltes vegades, fins hi tot potser heu intentat llegir el text. És molt curiós perqué resumeix la história de Flix en unes poques línies i per les coses que diu sobre els flixancos.





ARMAS É HISTORIAL DE LA MUY LEAL Y NOBLE VILLA
DE:

FLIX

En el nobiliario de los Reinos y Señoríos de España de Piferrer que es el oficial vigenteTomo 6º Pág.129 Escudo nº 2501 y en otros importantes cronistas se dice que la fundación de esta villa fue por los Cartagineses. Mas adelante fue muy estimada del Rey D. Jaime el conquistador que le dio el titulo de muy leal y noble por el enfrentamiento que tuvieron sus hijos en el famoso sitio y toma de Valencia honrándolos al frente de nuestro Rey Pedro IV el Ceremonioso diole también títulos y exenciones. En la conquista de Nápoles fueron muy valientes en cuanto apenas contaban con 800 soldados los de Flix que eran una veintena se comportaron admirablemente en el acecho. Por ultimo en la guerra de la Independencia formaron por la causa grupos de patriotas defendiendo el río y la villa distinguiéndose mucho. Actualmente año de 1905 es una villa por sus meritos históricos, la segracion municipal el ingreso se debe a su digno ayuntamiento compuesto de D. Damián Serrano Torres, como alcalde de la villa Ramón Alíes Galcera por Tte. alcalde D. Francisco Cervelló Santana 2º Tte. alcalde, D. José Torres Panisello 3er Tte. y los Regidores D. Francisco Bartolomé Cervelló  D. Alfonso Galceran Torrents, D. Juan Valls Pi, D. Pedro Catala Cervelló, D. José Ranis Sales, D. Juan Torres y esta figura en el archivo nacional de documentos de España el AÑO MDCCCCV.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Axo,ere un bon escud per la vila,i no el ramet de juliver que porta avui en dia.

nando ││││ ha dit...

quins coneixements que té l'anònim d'heràldica!
l'Armand de Fluvià aquell ja es pot anar calçant..!

Jaume Masip Llop ha dit...

Doncs així és, Nando, la veritat és que li explicaria perquè l'escut és el que és, però com no el conec, doncs no en tinc ganes.
Salut.